img

Районна рада

Інтернет-ресурси

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Особливості визначення податкових зобов’язань з військового збору за результатами 2015 року PDF Друк
Четвер, 04 лютого 2016, 10:38

Коростишівська ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській обл., нагадує, що відповідно до ст. 163 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб  підлягає загальний річний оподатковуваний дохід, який включає доходи як з джерел їх походження в Україні, так і іноземні доходи.

Відповідно до пп. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX ПКУ об'єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ. Ставка збору складає 1,5% об'єкта оподаткування. При цьому нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому ст. 168 ПКУ. Зокрема, підпунктом 168.2.1 п. 168.2 ст. 168 ПКУ передбачено, що платник податку, що отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, та іноземні доходи, зобов'язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів.

Отже, за результатами звітного податкового року платник податку – фізична особа повинен подати декларацію та визначити податкові зобов’язання як з податку на доходи фізичних осіб, так і з військового збору.  З цією метою з 01 січня 2016 року введено в дію нову декларацію, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 за № 859.

Сума військового збору, що підлягає сплаті платником податків самостійно до бюджету за результатами звітного року вказується у рядку 24.1 розділу IV нової декларації, а сума податку на доходи фізичних осіб – у рядку 23.1 розділу IV нової декларації.

Нагадуємо, що податковим законодавством установлені такі строки для подання декларації:

- громадянин та особа, яка проводить незалежну професійну діяльність, –
до 01 травня року, що настає за звітним;

- підприємець – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (року).

Відмінено норму про анулювання реєстрації платників ПДВ через відсутність за місцезнаходженням

Коростишівська ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області доводить до відома платників податку на додану вартість, що пунктом 38 розділу I Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» від 24 грудня 2015 року № 909-VIII було виключено норму (підпункт «ж» пункту 184.1 статті 184 Кодексу), за якою підставою для анулювання реєстрації платників ПДВ був наявний в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

Починаючи з 1 січня 2016 року (набрання чинності Закону України № 909-VIII) такі причини анулювання реєстрації платника ПДВ не застосовуються.

Змінилася форма декларації з податку на прибуток та терміни її подання

Коростишівська ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області повідомляє платників податків що з 1 січня 2015 року кардинально змінено підходи щодо визначення об’єкта  оподаткування податком на прибуток. За результатами діяльності за 2015 рік суб'єкти господарювання визначають показники у декларації за формою затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 зареєстрованої в Мінюсті  11.11.2015 за № 1415/27860.

Для платників, які протягом 2015 року звітували поквартально (перше півріччя, три квартали звітного (податкового) року) податкова декларація за звітний (податковий) рік 2015 подається до 9 лютого 2016 року (граничний строк сплати 19 лютого 2016).

Для платників податків у яких відповідно до Кодексу податковим (звітним) періодом є календарний рік (в т.ч. платників авансових внесків з податку на прибуток) податкова декларація за звітний (податковий) рік 2015 подається до 29 лютого 2016 року (граничний строк сплати 10 березня 2016)

За 2015 рік коростишівці сплатили понад 90 757,9 тис. грн. ЄСВ

Впродовж минулого року Коростишівська ОДПІ забезпечила надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на суму 90 757,9 тис. грн. (перевищення по плану становить 110,28 %).

Нагадуємо, що єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі на ім’я фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.

Щодо застосування спрощеної системи оподаткування

За останні дні до Коростишівської ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області надійшло чимало звернень від платників податків щодо застосування спрощеної системи оподаткування в  2016  році та тлумачення змін, внесених Законом України від 24 грудня 2015 року № 909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році», який набрав чинності з 1 січня 2016 року.

У зв`язку з цим повідомляємо, що ДФС переглянула лист від 18.01.2016 №1527/7/99-99-17-02-02-17 «Про окремі зміни у  законодавстві щодо спрощеної системи  оподаткування», внаслідок чого до листа внесено наступні зміни:

«Суб’єкти господарювання - фізичні особи - платники  єдиного податку, які в 2015 році отримали доходи понад 5 млн. грн., але не перевищили обсяг доходу 20 млн. грн., не втрачають право застосовувати спрощену систему оподаткування в 2016 році.

Водночас, якщо фізичні особи – підприємці, які застосовують спрощену  систему оподаткування  протягом 2016 року, отримають доходи обсягом більше 5 млн. грн., такі  платники будуть зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, в якому відбулося таке перевищення».

Рішення прийнято на підставі ч. I ст. 58 Конституції України , якою передбачено, що закони та інші-нормативно правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи. А також відповідно до п. 56.21 ст. 56 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) у разі, коли норма Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів, або коли норми одного і того ж нормативно-правового акта суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.

Такий самий підхід застосовується і для платників єдиного податку третьої групи – юридичних осіб.

Для аграріїв – суб’єктів спецрежиму оподаткування відкриті додаткові електронні рахунки

Коростишівська ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області повідомляє, що для забезпечення розрахунків з бюджетом та перерахування коштів на спеціальні рахунки сільськогосподарським підприємствам, які використовують спеціальний режим оподаткування,  Державною казначейською службою України відкрито додаткові електронні рахунки.

Так, з рахунків з електронного адміністрування ПДВ аграріїв, які здійснюють операції з постачання зернових і технічних культур (балансовий рахунок 3754) 85% коштів перераховується на рахунки платників в системі електронного адміністрування ПДВ,  а 15% – на спецрахунки підприємств.

За операціями з постачання продукції тваринництва (балансовий рахунок 3755) – на рахунки платників в системі електронного адміністрування ПДВ перераховуватиметься 20% коштів, 80% – на спецрахунки.

За іншими операціями з постачання сільськогосподарських товарів/послуг, крім зернових і технічних культур та продукції тваринництва (балансовий рахунок3753) 50% перераховується на рахунки платників в системі електронного адміністрування ПДВ, 50% – на спецрахунки.

В свою чергу ДФС інформує платника податку про реквізити його електронних рахунків після надходження відповідних повідомлень від Державної казначейської служби України (ДКСУ).

Наразі, в системі електронного адміністрування ПДВ платникам - сільськогосподарським підприємствам ДКСУ додатково відкрито та органами ДФС взято на облік біля 43 тисяч рахунків, про реквізити яких платникам направлено відповідні повідомлення. Станом на 13.01.2016 платники податків почали поповнювати такі рахунки.

За інформацією Державної казначейської служби України здійснення операцій з перерахування коштів з таких рахунків, відповідно до законодавства, розпочато з 20 січня 2016 року.

Додатково звертаємо увагу, що фіскальною службою вдосконалено електронний сервіс (за формою  J/F1302301), за допомогою якого відтепер платники податків мають змогу не лише отримати реквізити електронного рахунку, а й інформацію щодо залишку коштів на такому рахунку.