img

Районна рада

Інтернет-ресурси

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Останні новини PDF Друк
П'ятниця, 04 березня 2016, 11:01

Про порядок обліку платників, декларування та сплати рентної плати за спеціальне використання води у 2016 році

Коростишівська ОДП ГУ ДФС в Житомирській області надає роз'яснення щодо порядку обліку платників, декларування та сплати рентної плати за спеціальне використання води (далі - Рентна плата) у 2016 році повідомляє.

Основні елементи Рентної плати визначені пунктами статті 255 Податкового кодексу України (далі - Кодекс).

Зокрема, у разі використання обсягів води, отриманих шляхом забору води з водних об’єктів, до платників Рентної плати належать суб’єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи (крім бюджетних установ), постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи- підприємці (п. 255.1 ст. 255 Кодексу).

Платники податків підлягають взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку) (п. 63.3 ст. 63 Кодексу).

Зокрема, якщо до складу водокористувача входять структурні підрозділи, які не мають банківських рахунків, не ведуть окремого бухгалтерського обліку своєї діяльності, не складають окремого балансу, на податковий облік за неосновним місцем обліку - місцезнаходженням водних об’єктів або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, стає водокористувач, до складу якого входять такі структурні підрозділи.

При цьому водокористувачем подаються податкові декларації з Рентної плати та вносяться суми податкових зобов’язань за місцезнаходженням водних об’єктів та за ставками Рентної плати, встановленими для цих водних об’єктів (п.п. 255.11.18 п. 255.11 ст. 255 Кодексу).

З метою забезпечення єдиного підходу до здійснення обліку платників Рентної плати та подання податкової звітності з Рентної плати, припис підпункту 257.3.4 пункту 257.3 статті 257 Кодексу в частині подання платником Рентної плати податкової звітності за місцем податкової реєстрації необхідно застосовувати з урахуванням пункту 63.3 статті 63 Кодексу, тобто за неосновним місцем обліку - місцезнаходженням водних об’єктів або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність з використанням обсягів води, отриманих шляхом забору з таких водних об’єктів.

Враховуючи викладене та припис пункту 3 частини першої статті 66 Бюджетного кодексу України про зарахування до доходів загального фонду обласних бюджетів 50 відсотків Рентної плати, на податковий обік за неосновним місцем обліку необхідно брати водокористувачів, до складу яких входять структурні підрозділи, розташовані на територіях, інших ніж головне підприємство, тобто за місцезнаходженням водних об’єктів, з яких здійснюється забір води або за місцезнаходженням об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність з використанням обсягів води, отриманих шляхом забору з таких водних об’єктів. Перелік типів об’єктів оподаткування оприлюднено на офіційному сайті ДФС за адресою: http://sfs.gov.ua/dovidniki-reestri-perelik/dovidniki-/127294.html) (розділ «Довідники>Типи об’єктів оподаткування>станом на 01.01.2014»).

Порядок внесення в Реєстр неприбуткових організацій та бюджетних установ.

Згідно з п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) встановлено, що не є платниками податку на прибуток підприємств неприбуткові підприємства, установи та організації у порядку та на умовах, встановлених цим пунктом.

Неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація, що одночасно відповідає таким вимогам (п.п.133.4.1 п.133.4 ст.133 Кодексу):          1

утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;

установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб;

установчі документи якої передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об'єднання та асоціації об'єднань співвласників багатоквартирних будинків;

внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ.

Обов’язковою умовою для неприбуткових організацій є використання своїх доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами (п.п.133.4.2 п.133.4 ст.133 Кодексу).

До неприбуткових організацій, що відповідають вимогам цього пункту і не є платниками податку, зокрема, можуть бути віднесені бюджетні установи (п.п. 133.4.6 п.133.4 ст.133 Кодексу).

Підпунктом 14.1.17 п.14.1 ст.14 Кодексу визначено, що бюджетна установа - це установа у значенні, наведеному у Бюджетному кодексі України (далі-БКУ).

Відповідно до п.12 ст.2 БКУ під бюджетними установами розуміють органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетні установи є неприбутковими.

Органами державної влади є передбачена Конституцією України система установ, що здійснюють публічну політичну владу на засадах поділу влади на законодавчу, виконавчу і судову. Органами виконавчої влади є Кабінет Міністрів України, міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, органи виконавчої влади Автономної Республіки Крим та інші державні органи, що виконують окремі функції з реалізації державної політики.

Порядок утворення, реорганізація та ліквідація міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та організацій, утворених ними, регулюється Господарським кодексом України (далі - ГКУ) та Законом України від 17 березня 2011 року № 3166-VІ "Про центральні органи виконавчої влади".

Бюджетні установи здійснюють свою діяльність на основі кошторису - основного планового фінансового документа, яким на бюджетний період встановлюються повноваження щодо отримання надходжень і розподіл бюджетних асигнувань на взяття бюджетних зобов'язань та здійснення платежів для виконання бюджетною установою своїх функцій та досягнення результатів, визначених відповідно до бюджетних призначень.

Отримані в установленому порядку бюджетними установами кошти як плата за надання послуг, виконання робіт, гранти, дарунки та благодійні внески, а також кошти від реалізації в установленому порядку продукції чи майна та іншої діяльності (власні надходження бюджетних установ) належать до доходів бюджету і використовуються бюджетними установами на цілі, визначені ст. 13 БКУ.

Таким чином, враховуючи положення БКУ, бюджетні установи взагалі не наділені правом розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої установи, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб, а їх доходи (прибутки) є доходами бюджету.

Відповідно до ст.141 ГКУ державні установи для здійснення господарської діяльності наділяються майном держави. Поряд з цим, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, а також державні та комунальні підприємства, установи, організації, що повністю або частково фінансуються з бюджету, не можуть бути засновниками (засновником) та/або членами благодійної організації (ч.З ст. 131 ГКУ). При цьому, враховуючи положення БКУ, всі активи бюджетної установи у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення зараховуються до доходу бюджету.

З огляду на викладене міністерства, інші центральні органи виконавчої влади та установи і організації, утворені ними, які є бюджетними установами, можуть бути включені контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій на підставі положень чинного законодавства.

Слід зазначити, що відповідно до п. 34 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу до затвердження Кабінетом Міністрів України такого порядку діє Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затверджене наказом Міністерства фінансів України від 24.01.2013 № 37, зареєстроване у Міністерстві юстиції України 14.02.2013 за № 267/22799.

Про відмову від застосування спеціального режиму оподаткування ПДВ

Коростишівська ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області надає роз'яснення щодо можливості відмови сільськогосподарського підприємства за добровільним рішенням від застосування спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, визначеного статтею 209 Податкового кодексу України (далі - спеціальний режим), і переходу на загальну систему оподаткування ПДВ та перенесення сум ПДВ, сплачених при придбанні товарів, які не були використані при виробництві сільськогосподарської продукції із податкової декларації з ПДВ із позначками «0121» - «0123» до податкової декларації з ПДВ із позначкою «0110», повідомляє.

Відповідно до пункту 209.1 статті 209 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) резидент, який провадить підприємницьку діяльність у сфері сільського і лісового господарства та рибальства та відповідає критеріям, встановленим у пункті 209.6 статті 209 ПКУ (далі - сільськогосподарське підприємство), може обрати спеціальний режим.

Згідно з пунктом 209.6 статті 209 ПКУ сільськогосподарським вважається підприємство, основною діяльністю якого є постачання вироблених (наданих) ним сільськогосподарських товарів (послуг) на власних або орендованих основних фондах, а також на давальницьких умовах, в якій питома вага вартості сільськогосподарських товарів/послуг становить не менш як 75 відсотків вартості всіх товарів/послуг, поставлених протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно.

Отже, застосування сільськосподарським підприємством - платником ПДВ спеціального режиму є правом такого підприємства, а не його обов’язком. У зв’язку з цим сільськогосподарське підприємство - платник ПДВ не позбавлено права переходу із спеціального режиму на загальну систему оподаткування ПДВ за добровільним рішенням.

Порядок реєстрації особи як платника ПДВ (у тому числі як суб’єкта спеціального режиму), перереєстрації та анулювання такої реєстрації регламентується Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за № 1456/26233 (далі - Положення № 1130).

Сільськогосподарське підприємство виключається з реєстру суб'єктів спеціального режиму у разі, коли таке підприємство за добровільним рішенням подає заяву про зняття його з реєстрації як суб'єкта спеціального режиму та/або про його реєстрацію як платника ПДВ на загальних підставах (підпункт «а» пункту 6.21 розділу VI Положення № 1130).

Зокрема, відповідно до пункту 6.22 розділу VI Положення № 1130, для виключення з реєстру суб'єктів спеціального режиму сільськогосподарське підприємство подає до контролюючого органу, в якому воно зареєстроване як суб'єкт спеціального режиму, заяву про реєстрацію його платником податку на додану вартість на загальних умовах за формою № 1 -ПДВ з позначкою «Перереєстрація», якщо не було допущено перевищення, визначеного пунктом 209.11 статті 209 ПКУ (пункт 6.11 розділу VI Положення № 1130).

Контролюючий орган протягом 3 робочих днів від дня отримання такої заяви знімає сільськогосподарське підприємство з реєстрації як суб'єкта спеціального режиму за процедурами перереєстрації, визначеними Положенням № 1130.

При цьому дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, а датою виключення сільськогосподарського підприємства з реєстру суб'єктів спеціального режиму є дата внесення відповідного запису до такого реєстру. Датою, з якої сільськогосподарське підприємство вважається платником ПДВ на загальних підставах у разі переходу за добровільним рішенням сільськогосподарського підприємства - платника ПДВ із спеціального режиму на загальну систему оподаткування ПДВ є дата виключення такого підприємства з реєстру суб'єктів спеціального режиму.

Водночас у разі переходу сільськогосподарського підприємства - платника ПДВ за добровільним рішенням із спеціального режиму на загальну систему оподаткування ПДВ та відповідно виключення його з реєстру суб'єктів спеціального режиму, таке підприємство, починаючи з дати виключення, повинно подавати до контролюючого органу за місцем податкового обліку виключно податкову декларацію з ПДВ із позначкою «0110».

У разі якщо в сільськогосподарського підприємства - платника ПДВ за результатами здійснення сільськогосподарської діяльності за останній звітний (податковий) період перебування на спеціальному режимі наявні залишки товарів, які не були використані при виробництві сільськогосподарської продукції, то суми ПДВ, сплачені при придбанні таких товарів, можуть бути перенесені із податкової декларації з ПДВ із позначками «0121» - «0123» до податкової декларації з ПДВ із позначкою «0110», поданими за останній звітний (податковий) період перебування на спеціальному режимі.

"Декларуємо по- новому"

У Коростишівській ОДПІ Головного управління ДФС у Житомирській області нагадують, що з 1 січня 2016 року розпочато кампанію декларування доходів, отриманих в 2015 році.

Тож, податкова декларація про майновий стан і доходи подається громадянами самостійно або іншою особою, нотаріально уповноваженою платником податку, до 1 травня за місцем реєстрації, у поточному році, враховуючи вихідні дні – 3 травня.

Сума податкового зобов’язання, зазначена в поданій річній декларації, сплачується громадянином самостійно до 1 серпня 2016 року.

Варто зазначити, що з 1 січня 2016 року запроваджена нова форма декларації про майновий стан і доходи.

Наказ Мінфіну України від 2 жовтня 2015 року № 859, яким затверджено форму податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкцію щодо її заповнення зареєстровано у Міністерстві юстиції України 26 жовтня 2015 за № 1298/27743. Наказ № 859 набрав чинність з дня його опублікування, тобто з 17 листопада 2015 року. Ознайомитися з наказом № 859 можна за посиланням http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z1298-15.

У новій декларації об'єднано звітність по податку на доходи фізичних осіб та військовому збору. Зокрема, для спрощення та зменшення часу для заповнення декларації, обсяг її зменшено з 2 аркушів до 1, а кількість додатків – з 7 до 4.

Варто зазначити, що фізичні особи, які мають намір скористатися правом на податкову знижку заповнюють лише декларацію, в якій відображають загальну суму понесених витрат та суму податку до повернення.

Відомості щодо відчуження нерухомого (рухомого) майна відображаються в декларації без заповнення додатку та переліку відчуженого майна.

Інформація про отримані доходи та перелік майна, яке надається в оренду (суборенду) також без заповнення додатка відображається в декларації. Крім того, платник податків самостійно визначає свій статус: громадянин; особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність, або підприємець, який перебуває на загальній системі оподаткування.

Інформація про уповноважену особу, яка раніше відображалась в окремому додатку, тепер відображається в декларації.

Додатки заповнюються лише при отриманні таких доходів:

- отриманні доходів від двох та більше податкових агентів, при цьому загальна річна сума таких оподатковуваних доходів перевищує сто двадцять розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року (у 2015році – 146160 грн);

- операціях з інвестиційними активами;

- отриманні іноземних доходів;

- визначенні оподатковуваного доходу від здійснення підприємницької та незалежної професійної діяльності.

Для комфортного звітування громадян протягом січня-квітня 2016 року центр обслуговування платників працюватиме за подовженим режимом роботи, при цьому подати декларацію можна буде також і у вихідні дні.

Подати декларацію можна на паперових носіях, надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення або в електронному вигляді через інформаційний портал Державної фіскальної служби України.